søndag den 31. august 2014

9. Etape, Gredin - München 152 km

Lørdag den 30.8.2014

Gredin – München
152 km
1712 højdemeter
1313km kørt

Morgenstimmung i Bayern
Der var helt stille da jeg kørte ud af Gredin, solen tittede lidt igennem, der var ikke en vind, temperaturen var 24 gr. og meget høj luftfugtighed. Efter 12 km kom jeg til en bager, her fik jeg min morgenkaffe.
De første 20 km gik langs med en flod, der var en utrolig stemning, jeg fik lyst til at høre Edvard Grieg´s "Morgenstemning" fra Peer Gynt.
Varmluft med motor og pilot
Der er utrolig flot i den her del af Tyskland, utroligt frodigt.

Uheld
På vej ud af Ingolstadt sker mit første uheld – kæden sprang.
På GPSen kunne jeg se en cykelhandler ca. 2 km væk, jeg måtte selvfølgelig trække derhen.
Det er den største cykelhandler jeg nogensinde har set, med værksted der havde åbent 24 timer.
Det var lige, hvad jeg manglede.
En ung cykelmekaniker tog imod og kiggede lidt på cyklen, så hentede han chefen der også så lidt på den.
Jeg vil sige, chefen kan med fordel investere i et kursus i kundepleje, han satte sig til at hviske med den unge, 3 meter fra mig.
Så gik chefen, stadig uden at værdige mig et blik, den unge kom hen og sagde, det kræver noget specialværktøj, du kan hente den om 3 uger.
Jeg troede det var løgn, men det var det ikke.
Jeg sagde et øjeblik og gik ind i forretningen, der lå sammen med værkstedet, her tog jeg en ny kæde og en kassette (de bageste tandhjul)
Det var vådt krudt
Hvis jeg må låne det ”specialværktøj” der hænger der på væggen, (det ligner et rør med en mangenot udenpå) så klarer jeg det selv på under en halv time.
Han stod lidt, så sagde han ok og forsvandt.
Mange vil sikkert sige, at de forreste skal også skiftes, men jeg hang kæden løst på og kunne se den faldt ned som den skulle, det virker også fint nu, ingen problem.
Jeg brugte samlet 20 min så var jeg klar til at køre igen.
Chefen har sikkert holdt øje med mig gennem et overvågnings kamera.
Gad vide hvad gutten her har rodet sig ud i,
han hænger til skræk og advarsel over alt her i Bayern
Lige da jeg var færdig kom han igen, stadig uden at sige noget.
Da jeg var på vej ud af døren vendte jeg mig og spurgte om han manglede en hurtig cykelmekaniker, det syntes han helt sikkert ikke var morsomt, han vendte bare ryggen til.

München
Så kom jeg til München, her er ikke mange cykelstier, det er faktisk den by jeg har været i med dårligst plads til cykler.
AUDI
Men jeg skal hilse og sige de har biler og det er ikke minibiler eller Trabier, det er rigtige  
biler.
Om man kan lide det eller ej, så er en sort Mercedes s 600 altså ikke ret grim.
At det er en bilby kostede 15 km omvej for at komme ud til hotellet i en lille forstad til München.
Græskar til salg
Det er en ”Outlet by”, her er rigtig mange mennesker der vader rund og køber mærketøj.
Ekspeditionslederen holder pause. 
Hotellet er godt, men nettet er underlig ,jeg kan downloade, men ikke uploade, derfor er den her først på nu.

Sådan ser en nyredt seng ud i Bayern

Ingen kommentarer:

Send en kommentar