mandag den 25. august 2014

3. Etape, Elmshorn - Rosengarten 96 km

Lørdag den 23.8.2014

Elmshorn - Rosengarten


96 km
532 højdemeter
19,9 km/t
Kørt 450 km

Elben - Hamburg
Fra Elmshorn kørte jeg direkte til Wedell der ligger ved Elben, meningen var at køre på Elberadweg ind til Hamburg.
Først lige lidt morgenkaffe
Så er jeg ved Elben
Det går bare ikke på en racercykel, det er nemlig grusvej det meste af vejen.
Istedet kørte jeg gennem Blankeneese, når man har set den by, er man ikke i tvivl om at Hamburg er en af Europas rigeste byer. 




 At cykle igennem Hamburg er lidt besværligt, det er en meget stor by. Fra Elmshorn mod nordøst til Rosengarten/Harburg cyklede jeg 96 km, det meste i bymæssig bebyggelse. Jeg skulle finde en bro over Elben, hvor cykling er tilladt, det blev den gamle Elbbrügge.
Et lille kuriosum: Hamburg har flere broer end Venedig, London og Amsterdam tilsammen, der er broer nok i byen.

Rosengarten
Rosengarten ligger lige syd for Hamburg og er det første sted jeg møder noget, der ligner en bakke siden Vejle.
I Klecken ligger Pension Schmidt, et utroligt hyggeligt sted, jeg varmt kan anbefale, hvis man skal overnatte på de kanter. 


Landungsbrügge


Aida er andet end en Verdi opera










Elbbrügge


Elbbrügge


Her var hektar efter hektar med
 nydelige planter, klar til de tyske haver.


Man skal ikke altid bede GPS´en om korteste rute.


Hos Pension Schmidt, Elsternweg 14, Rosengarten Klecken
et fantastisk sted.
En park inde i skoven, med et utroligt hyggeligt værtspar.
Super værelse.




Piloten ved ankomsten til PensionSchmidt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar