fredag den 12. september 2014

17. Etape, Rignano sull´Arno . Tenuta Lupinari 42 km

Søndag den 7.9.2014

Rignano sullʼArno - Tenuta Lupinari
42 km
2159 km kørt



Morgenkaffe i køkkenet
Vejret
Søndag morgen stod jeg op 06.30, tog et bad og pakkede for sidste gang. 
Jeg havde aftalt med fruen i huset at jeg gerne ville have morgenmad kl 07.30.
 Der var dækket op og de sad og ventede på mig, vi fik en sidste lille snak og jeg hoppede på cyklen.
Solen var lige stået op, der var helt stille, ikke en vind, lidt svag dis, en rigtig sommermorgen.
Her i det katolske Italien bimler klokkerne på alle mulige tidspunkter, det var en fantastisk stemningsfuld morgen.



Så er det farvel
Turen
Vejen går langs Arno floden mod Arezzo, der er ikke mange bakker og en søndag morgen er der heller ikke megen trafik, jeg var rimelig alene den første time, men så begyndte landet at vågne.
Asfalten var ikke den allerbedste, men på grund af stemingen ødelagde det ikke mit humør, det var en af de bedste strækninger på hele turen.
Morgenstemning i Toscana
Tenuta Lupinari
Fødselaren jeg skulle ned til havde sagt jeg skulle køre til Brugsen i Bucine, så ville han komme og hente mig, det var umulig at finde frem til Tenuta Lupinari.
Det generede mit konkurrencegen, nu har jeg kørt næsten 2.200 km uden problemer, skulle jeg så ikke kunne finde de sidste få km.
Jeg satte GPS´en på et lille sted der hedder La Mura, det kunne jeg se ligger ved siden af, Tenuta Lupinari, målet var nemlig ikke på GPS´en.
La Mura var 3 huse på en rigtig træls grusvej. På et tidspunkt så jeg målet, men kunne ikke komme derover. Så gik jeg ind på deres hjemmeside og bag om kørselsvejledning, det hjalp, 4 km grusvej mere og jeg var fremme.
Tenuta Lupinari er det mest fantastiske sted, et slot med en hel lille landsby ved siden af, det hele er top renoveret med en masse lejligheder og dobbeltværelser. Vi er 76 mennesker til festen og alle bor her, de fleste hele ugen.
Vinen hernede er god, men lovlig kraftig efter min smag, faktisk meget kraftig.
Det var mit sidste overnatningssted
Jeg regner med at lave en opsummering på hele turen, lidt om det praktiske, hvis andre skulle få samme idé, kan det være de kan bruge nogle af mine erfaringer.




Strada del vino



Klar til aftensmad
Fantastisk sted



Tenuta Lupinari

Ingen kommentarer:

Send en kommentar