torsdag den 4. september 2014

13. Etape, Ora - Bussolongo 149 km

Onsdag den 3.9.2014

Ora - Bussolengo
149 km
1819 kørt
Højdemeter er minus i dag, der gik nedad hele vejen


Morgenkaffe
Jeg kom ned til morgen kaffe ved 8 tiden og fik noget af en overraskelse.
Efter et par uger i Tyskland og Østrig er jeg vandt til en god solid morgenmad med lidt af hvert, og hvad kommer jeg ned til her, Sønderjysk kaffebord, hverken mere eller mindre.
6 slags kage og en masse kaffe.
Jeg startede med 2 stk Apfelstruddel, 1 brownie, 1 Shackertorte, 1 berliner og så lige et stort stykke cheesecake til at køre på.
Kalorier skal ikke diskuteres, de skal fortæres.

Grandpa
Medens jeg sidder og nyder morgenkaffen kommer jeg i snak med en amerikaner og hans barnebarn.
De havde en tradition i familien, når børnebørnene blev store nok til at følg Grandpa, fløj de til Verona, lejede et par cykler, tog toget op til Brenner og brugte 4 dage på at cykle tilbage til Verona.
Langs floden
Dette var hans fjerde barnebarn han gjorde det med.
Han underviste i matematik på Ohio State University i Columbus, Ohio.
Der har jeg faktisk været en lørdag eftermiddag med en arbejdskollega for mange år siden.
Det gav lidt ekstra at tale om.



Strada del Vino
Efterhånden som jeg kom længere ned i dalen blev æblerne afløst af druer og nu kaldte de vejen for Strada del Vino.
Langs motorvejen
Det er helt fantastisk at køre på smalle cykelstier imellem vinmarkerne, en anden ting der er fantastisk er at det kan blive ved at gå nedad over 200km.
Brennerpasset er kun i 1200 meters højde, men det bliver ved at gå ned.
Det er virkelig en fantastisk cykeltur, man skal gøre som amerikaneren, køre til Verona eller deromkring, lade bilen stå ved et hotel, tage toget op med cyklerne og så bruge en 3- 4 dage på at komme tilbage til hotellet.
Der er masser af overnatnings muligheder undervejs.

Hotellet
Fremme ved International Roma Hotel i Bussolongo kom jeg ind i receptionen.
Den var bemandet med en meget selvoptaget dame, der var klædt på,som om hun var på vej til fest.
Her er rastepladser som på en motorvej
Mit italienske lader meget tilbage at ønske, men jeg kan da dansk, engelsk og noget tysk, hun kunne italiensk og ikke andet og hun undlod ikke at vise, hvad hun mente om en stakkel som mig der ikke er velbevandret udi det sprog.
Havde jeg kunnet italiensk ville jeg have spurgt hende, hvor det Internationale kom ind, når man nu brugte det i hotel navnet.

Et stort sving rundt langs bjerget







Frugttræer overalt


Strada del vino

Pause

Nedad og nedad
Autostrada går i en tagrende

Langs en kanal

Figner

Midt i vinland

Og de smager rigtig godt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar